Trods teknologiens heftige udvikling er diesel- og gastrucks stadig dem, der benyttes til de tungeste løfteopgaver og hårdeste miljøer landet over. Hos ProTruck er vi leveringsdygtige i alle størrelser inden for diesel og gastrucks. Fordelen ved en gaffeltruck med forbrændingsmotor er, at den tåler alt vejr og kan køre i døgndrift om nødvendigt. Selvom vi ser en stigende elektrificering af branchen, så findes stadig mange applikationer, hvor enten en diesel eller gastruck er det rigtige valg.
En moderne dieseltruck er udstyret med de mest brændstof- og miljøoptimerede motorer på markedet. Hos ProTruck har vi dieseltruck i alle størrelser, og vi kan derfor klare de tungeste løft i branchen.
På trods af el-truckens hastige fremskridt vælger mange virksomheder stadig dieseltrucks i de applikationer, hvor vejr, miljø og arbejdsklima påkræver det.
En gastruck er det sikre valg for virksomheden, der primært kører udendørs og ikke meget intensivt. Gastruck kan holde ude i alt slags vejr og må også køre indendørs, så længe der er udluftning i lokalet.
Hos ProTruck leverer vi gastruck i alle størrelser. Alle gastruck kommer med nye Euro stage IV & V motorer og kan udstyres med alt moderne sikkerhedsudstyr.
Grundlæggende er der ikke stor forskel på diesel og gastruck. De bygges på samme chassis, kan konfigureres med det samme udstyr og har samme mekaniske- og motordele.
Den grundlæggende forskel består i, at gastrucken lejlighedsvis må køre indendørs. Er dette en fordel i henhold til opgaven, så kan gastrucken være det rigtige valg.
Skal man derimod op i de tunge løft, så er diesel ofte det rigtige valg. Gastruck og eltrucks laves ikke i de helt store tonnager. Dette gør dieseltrucks til den eneste og rigtige løsning til de helt tunge løft.
Diesel og gastruck har, siden gaffeltruckens opfindelse i det tidlige 20 århundrede, været det eneste og dermed også det foretrukne valg på tværs af landegrænser. Der er imidlertid sket en stor teknologiskudvikling indenfor elektriske gaffeltrucks. Det betyder, at vi hos ProTruck ser et stigende antal kunder, der nøje overvejer, hvorvidt en diesel eller gastruck stadig er det rigtige valg.
Gas og diesel er dog stadig det rigtige valg for mange virksomheder, da el-trucks endnu ikke kan matche maskinernes kvalitet i alle typer applikationer. Meget udendørskørsel og de helt tunge løft er blandt andet stadig forbeholdt dieseltrucks.
Hos ProTruck er vi specialister uanset maskintype. Tag os derfor med på råd, når du står overfor din næste investering. Det koster ikke noget at få vores rådgivning. Vi laver også gerne en beregning af dine forventede omkostninger, som vi kan sammenholde med analysen af dit kørselsbehov.
En gammel tommelfingerregel siger, at en gaffeltruck med forbrændingsmotor koster cirka 100.000 kr for hvert ton, man vil løfte. Priserne og inflationen har dog rykket sig en anelse siden det udtryk først fik sin gang i 90’erne. På trods af det er det stadig nogenlunde retvisende. Kigger man efter brugte gastruck, kan priserne dog være noget anderledes.
De grundlæggende ting, man skal overveje, når man skal købe en ny dieseltruck, er mængden af køretimer samt betydningen af chaufførernes komfort. Hvis man kun bruger trucken få gange dagligt, kan det være fint med en brugt truck til en lavere pris. Kører man modsat mange timer dagligt i professionel drift, så er det essentielt, at driftsøkonomi og fører ergonomi bliver prioriteret.
Telefon: +45 6966 3456
Mobil: +45 2971 0082
E-mail: [email protected]
Telefon: +45 6966 3452
Mobil: +45 4888 7766
E-mail: [email protected]
Telefon: +45 6966 3456
Mobil: +45 9215 9400
E-mail: [email protected]